Spiritual Healing
نوشته شده توسط : مرگ

 

Spiritual Healing

ترکیب گروه در این آلبوم هم دیری نپایید چنانکه ریک رز مدتی بعد از انتشار آلبوم گروه را ترک کرد. جایگزین ریک رز، جیمز مورفی بود، یک گیتاریست ورزیده ( او بعدها با گروه های Obituary و Testament هم کار کرد) که در نوشتن موسیقی برای آلبوم جدید دث که در سال 1990 منتشر شد همکاری داشت. نتیجه کار، آلبوم شفای معنوی Spiritual Healing بود که با نوایی مستحکم و قدرتمند، کار گیتار را نسبت به آلبوم قبلی دث به پیش برد. در این آلبوم تکنوازی های گیتار نسبت به آلبوم قبلی ملودیک تر شدند. ریف ها در آهنگ های شفای معنوی، شخصیت های تدافعی Defensive Personalities ، زندگی پست Low Life سریع  وگیرا هستند. غنای کلی کار مانند همیشه، نشانگر قابلیت چاک شولدینر است که ضمن گسترش و پیشرفت موسیقی اش از شدت و جاندار بودن آن کاسته نمی شود. این آلبوم به کشف قابلیت های موسیقایی تغییرات آنی بین ریف های خرد کننده سنگین و ریف های سرع و پیچیده است که نمونه های آن را به صورت چشمگیری در آهنگ های شفای معنوی و زندگی پست می بینیم. در کنار اینکه قدرت بیان هجو و خشم چاک شولدینر در اشعار و موضوعات مورد بحث درآنها مانند همیشه عمیق و واقع گرا هستند.

در هیولایی مجسم Living Monstrosity از مادران معتاد بارداری می گوید که ناقص الخلقگی را به کودکانشان انتقال می دهند و دگرگون کردن آینده Altering The Future  در مورد سقط جنین پرسشهایی اخلاقی را مطرح می کند.

Death and life taken easily

Right or wrong, whose choice will it be?

مرگ و زندگی چه راحت گرفته می شود.

درست یا غلط، تصمیم با چه کسی است.

 

افرادی که با تظاهر و دروغ روزگار می گذرانند و از دیگران بهره می برند موضوع آهنگ زندگی پست است.

Fake is a word you represent

Your existence on earth I resent

At the cost of others you get by

Each word that you speak is lie

تظاهر، واژه ای است که تو نمایانگر آنی

وجود تو بر زمین، چیزیست که من از آن بیزارم

به قیمت وجود دیگران گذاران می کنی

هر سخنت دروغی بیش نیست

 

و در درون ذهن Within Mind از قدرت نهفته در انسان می گوید و الهام بخش و ترغیب کننده افراد به اتکا به نفس و نیروی درونی خویش است.

شفای معنوی را از بسیاری لحاظ می توانیم نقطه عطفی در سیر کاری چاک شولدینر و گروه دث بدانیم. از این آلبوم بود که دث خود را به عنوان بهترین گروه در گونه خودشان (نه فقط به عنوان یکی از پیشگامان) تثبیت کرد. از این زمان به بعد دث با انتشار هر آلبوم دث متال را قدمی به سوی حیطه پیشرفت تکنیکی به پیش بردند و گروه های دیگر را سال های نوری پشت سر گذاشتند. مهارت تکنیکی چاک شولدینر در آهنگ سازی با هر آلبومی که منتشر می کردند به شکل تصاعدی بالا می رفت و حیطه موزیک دث متال را گسترش می داد. او ملودی و احساس را هر چه بیشتر به بیان خدرتمند خود وارد می کرد. با بالا رفتن تعداد ریف ها و پیچیده تر شدن آنها در هر آهنگ شاهد رسیدن هر آلبوم به سطح بالایی از غنای موسیقایی هستیم.





:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: